Aktualności

Regulamin Przedszkola Gminnego w Jaszkowej Dolnej

 

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

PRZEDSZKOLA GMINNEGO

W JASZKOWEJ DOLNEJ

 

 

Część I – Postanowienia ogólne

Część II – Cele i zadania

Część III – Organizacja przedszkola

Część IV – Realizacja zadań

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część I

Postanowienia ogólne

§ 1

Przedszkole Gminne w Jaszkowej Dolnej jest publiczną placówką oświatowo- wychowawczą, założoną na podstawie Uchwały nr 168/VII/2016 Rady Gminy Kłodzko z dnia 30 marca2016 r.

§ 2

Przedszkole jest jednostką budżetową i prowadzi gospodarkę finansową na zasadach obowiązujących w sferze budżetowej.

§ 3

  1. Przedszkole funkcjonuje w oparciu o:

  1. Ustawę z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2018, poz.996)

  2. ustawę z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty ( Dz. U. z 2018 r., poz. 1457, z póź. zm. ),

  3. ustawę z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela ( Dz.U. z 2018 r., poz. 967 z póź. zm. ),

  4. ustawę z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz.60),

  5. ustawę z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz.U. z 2017 r. poz. 2077 ) i przepisów wykonawczych wydanych na jej podstawie,

  6. ustawę z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2018 r. poz. 994 ),

  7. Statut.

2. Organem prowadzącym jest Gmina Kłodzko.

§ 4

  1. Przedszkole jest placówką publiczną, która zapewnia bezpłatne wychowanie i opiekę dzieciom w wieku 3 - 6 lat w trzech oddziałach przedszkolnych, w ramach realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

  2. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział złożony z dzieci w podobnym wieku.

  3. Liczba dzieci w oddziale na każdy rok szkolny ustalana jest
    w porozumieniu z organem prowadzącym, jednak nie może przekraczać 25 dzieci w oddziale przedszkolnym.

  4. Zasady przyjmowania do przedszkola ustalone są w Regulaminie Rekrutacji.

 

§ 5

Przedszkole mieści się w budynku pod adresem Jaszkowa Dolna 37.

 

Część II

Cele i zadania

§ 6

1.Przedszkole realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz w przepisach wydanych na jej podstawie w zakresie:

  1. nauczania,

  2. wychowanie,

  3. opieki.

2. Wychowanie przedszkolne wspomagając rozwój dziecka jako osoby i wprowadzając go w życie społeczne, ma na celu przede wszystkim:

- wspieranie uzdolnień oraz wspomaganie dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem   i możliwościami rozwojowymi,

- tworzenie warunków do rozwoju aktywności dziecka wobec siebie, innych ludzi i otaczającego go świata, na różnych płaszczyznach jego działalności,

- kształtowanie u dziecka umiejętności odbioru sztuki (rozwijanie wrażliwości estetycznej, wyobraźni, ekspresji plastycznej, muzycznej, ruchowej, rozwijanie umiejętności wyrażania swoich myśli i przeżyć),

- kształtowanie postawy w obcowaniu z otoczeniem przyrodniczym
i społecznym.

3. Do szczególnych zadań przedszkola należy:

  1. wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka,

  2. organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno pedagogicznej,

  3. organizowanie i sprawowanie opieki nad dziećmi odpowiednio do ich potrzeb i możliwości przedszkola,

  4. przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole podstawowej,

  5. współdziałanie z rodzicami w zakresie wychowania i opieki,

  6. realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów oraz uchwał Rady Gminy,

  7. realizacja obowiązków i uprawnień placówki jako pracodawcy w zakresie przepisów prawa pracy, Karty Nauczyciela i ustawy o systemie oświaty oraz przepisów wykonawczych do cytowanych ustaw i procedur.

4. Przedszkole działa w oparciu o następujące zasady:

  1. praworządności,

  2. służebności wobec społeczeństwa,

  3. racjonalnego gospodarowania mieniem,

  4. jednoosobowego kierownictwa,

  5. kontroli wewnętrznej,

  6. podziału zadań między personelem,

  7. wzajemnego współdziałania.

 

 

 

 

 

 

 

Część III

Organizacja przedszkola

§ 7

  1. Organami przedszkola są:

  1. Dyrektor ,

  2. Rada Pedagogiczna,

  3. Rada Rodziców.

2. Strukturę organizacyjną tworzą następujące stanowiska pracy:

  1. Dyrektor przedszkola,

  2. pracownicy pedagogiczni,

  3. pracownicy obsługi.

§ 8

Szczegółowe zasady współdziałania organów określa Statut.

§ 9

Szczegółowe obowiązki Dyrektora reguluje Statut oraz zakres obowiązków i odpowiedzialności.

W przypadku nieobecności Dyrektora, jego obowiązki przejmuje zastępca ustalony uchwałą Rady Gminy Kłodzko.

 

§ 10

  1. Rada Pedagogiczna wypełnia obowiązki statutowe określone w Regulaminie Rady Pedagogicznej.

  2. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą:

  1. Dyrektor – przewodniczący,

  2. Nauczyciele.

 

 

§ 11

Rada Rodziców wypełnia obowiązki określone w Regulaminie Rady Rodziców.

 

§ 12

Strukturę organizacyjną przedszkola tworzą również pracownicy obsługi.

 

Ogólną strukturę organizacyjną przedszkola przedstawia poniży schemat.

 

§ 13

Pracownicy obsługi odpowiadają za sprawne funkcjonowanie, bezpieczeństwo i należyte utrzymanie budynku i terenów przedszkolnych.

§ 14

Szczegółowe zakresy czynności pracowników obsługowych określają indywidualne zakresy obowiązków.

§ 15

Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki określa w danym roku arkusz organizacyjny zatwierdzany przez organ prowadzący przedszkole.

 

Część IV

Realizacja zadań

§ 16

Zadania do realizacji wyznaczają:

  1. Roczne Plany Pracy,

  2. Program Wychowawczo-Profilaktyczny,

  3. Inne programy wpisane do przedszkolnego Zestawu Programów Wychowania Przedszkolnego,

  4. Kalendarz Imprez Przedszkolnych,

  5. Plan Nadzoru Pedagogicznego,

  6. Plan Finansowy Przedszkola.

 

§ 17

  1. Podstawowymi formami działalności dydaktyczno-wychowawczej przedszkola są:

  1. obowiązkowe zajęcia edukacyjne,

  2. zajęcia dodatkowe (język angielski, rytmika, zaj. taneczne, zajęcia wynikające z organizacji pomocy psychologiczno- pedagogicznej, wycieczki i inne ).

 

§ 18

Godzina zajęć trwa 60 minut.

 

§ 19

W ramach zajęć możliwe jest organizowanie wycieczek w oparciu o procedury organizacji wycieczek.

§ 20

Regulamin wchodzi w życie 01 września 2018 r. (wprowadzono zarządzeniem dyrektora nr 15/2018 z dnia 29 sierpnia 2018 roku).

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 27 sierpnia 2020 16:04
Dokument wprowadzony do BIP przez: Joanna Nowak
Ilość wyświetleń: 101
27 sierpnia 2020 16:04 (Joanna Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)